smile2me

من ترجیح می دهم با کفشهایم در خیابان راه بروم و به خدا فکر کنم تا اینکه در مسجد بنشینم و به کفشهایم فکر کنم/.

smile2me

من ترجیح می دهم با کفشهایم در خیابان راه بروم و به خدا فکر کنم تا اینکه در مسجد بنشینم و به کفشهایم فکر کنم/.

اهلی کردن یعنی.....

شازده کوچولو گفت: من دنبال دوست می گردم. اهلی کردن یعنی چه؟

روباه گفت: اهلی کردن کاری است که دیگر فراموش شده است.اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه و دلبستگی.

-         ایجاد علاقه و دلبستگی؟

روباه گفت :بله همین طور است.ببین  برای من فعلا تو یک پسر بچه معمولی هستی.پسر بچه ای مثل صد هزار پسر بچه دیگر.نه من به تو نیازمندم ونه تو به من نیاز داری.من هم برای تو چیزی بیشتر از یک روباه نیستم.روباهی مثل صد هزار روباه دیگر.اما اگر تو مرا اهلی کنی هردو نیازمند همدیگر می شویم.آن وقت،تو برای من موجودی می شوی که در دنیا بی نظیر است.من هم برای تو روباهی می شوم که در دنیا مثل و مانند ندارد.

اگر تو مرا اهلی کنی مثل این است که زندگیم با طلوع خورشید روشن شود.آن وقت،من صدای پایی را خواهم شناخت که با صدای پاهای دیگر تفاوت دارد.صدای پای تو مثل نغمه موسیقی ،مرا از لانه بیرون می کشد.یک چیز دیگر،نگاه کن!آن گندمزار را می بینی؟من نان نمی خورم،به همین دلیل گندم برای من چیز بی فایده ای است و گندمزار مرا به یاد چیزی نمی اندازد،البته این موضوع جای تأسف دارد.اما موهای تو طلائی است.حالا اگر تو مرا اهلی کنی فکر کن چه اتفاق جالبی می افتد! همین گندمزار طلائی،مرا به یاد تو می اندازد و صدای وزیدن باد در گندمزار را هم دوست خواهم داشت.... 

نظرات 4 + ارسال نظر
الناز سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.parvazeghasedak.blogsky.com

سلام

تبریک می گم.

سلام
خوبی؟
۲ریالی بنداز محل بده
مطالب وبتو میخونم آما بخش نظر دهیت رو لوود نمیکنه نمیدونم چرا اینم دارم از نظری که قبلا داده بودی ریپلای میکنم
به هر حال
سال نو رو بهت تبریک میگم امیدوارم سال خوبی پیش رو داشته باشی.
موفق باشی.

Translator سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:09 ب.ظ

smile at me
درسته دوست عزیز
حرف اضافه smile میشه at

سلام دوست من
در دنیای واقعی حرف شما درسته
ولی اینجا دنیای مجازیه
از اون دسته از آدمهایی هستس که ذهنت حسابگره
ذهن حسابگر همیشه دنباله پیدا کردن روابط منطقی بین گذاره هاست
هر چیزی که طبق اصول نباشه رد میکنه
اما این رو بدون که
با ذهن حسابگر از درک زندگی میمونی
منظورم درک درست زندگیه
اینجا دنیای مجازیه پس
smile2me

محبوبه سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:19 ب.ظ http://shabebarfi.blogsky.com

سلام .

من نتونستم زیاد نوشته هاتونو بخونم . اما خلاصه اش اینه که خیلی خوشم اومد.

یکمی شبیه وب جدیده من بود.
مخصوصا شازده کوچولو.

امیوارم موفق باشین .

اگه خواستین دوست دارم لینکتون کنم.
اگه دوست داشتین بهم خبر بدین.
نظرتونو هم برام بنویسین.

بازم ممنون.

سلام
من مطالبتون رو خوندم
چرا همش در احتمالات به سر می بری؟
مثلا:
فکر می کنم اعتماد به نفسم یک جایی همین دور و برها افتاده است
انگار خودم را در یک آینه می بینم
من همیشه فکر می کنم .. سنت اگزوپری یک جایی همین جاها ست
فکر می کنم شازده کوچولو دست کم یک چیز حسابی با خودش برد
چقدر فکر میکنی
یکم از قالب ذهنیاتت بیا بیرون
ذهن فریبکاره بزرگیه
منم از وبتون خوشم اومد
با اجازه قبلی لینکتون میکنم

شب برفی دوشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:56 ب.ظ http://shabebarfi.blogsky.com

واقعا اینطور یه نظر می اد ؟
همون چیزیو که لحظه ی اول احساس می کنم می نویسم.
اونقدرها هم فکر نمی کنم که چطور از کلمات استفاده کنم تا در نهایت منظورم رو یادم بره ..
نمی دونم چرا ذهن فریبکاریه بزرگیه ؟!

واقعا هست ؟؟؟

منم لینک کردم . ممنون.

پیام آزادی به این اسم لینک کن
بله متاسفانه
ذهن فریبکاره
تمام مشکلاتی که از مبداء خلقت گریبانگیر انسان بوده به خاطر ذهنش بوده و هست
تمام تعلیمات یوگا؛بودا؛عرفا و... یاد دادن چگونگی جدا کردن مرکزیت وجود از ذهن به قلبه
اعتقاد بر اینه که وقتی ذهن خالی بشه قلب پر میشه
واگه این اتفاق بیافته انسان هم مثل موجودات دیگه تو سیر تکامل طبیعی به کمال میرسه
اما تا ذهن هست انسان سر در گمه
زیادی فلسفیم نه؟
ببخشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد